ေလးခ်ဳိး
တက္သံေခၚပကတိအသံနဲ႕ခ်ရတဲ့အခ်ဳိး
ႏွစ္ခုနဲ႕ေအာက္ျမစ္သံ..ဝိသဇၨနီ
သံတို႕နဲ႕ခ်ရတဲ့အခ်ဳိးႏွစ္ခုေပါ
င္း
စုစုေပါင္းအခ်ဳိးေလးခုပါဝင္တဲ့
ကဗ်ာကိုေလးခ်ဳိးလို႕ေခၚပါတယ္...
ေဒြးခ်ဳိးနဲ႕ၾတိခ်ဳိးစပ္နည္းကို
သိရင္ေလး
ခ်ဳိးကလဲမခက္ပါဘူး...အေျခခံေဒြး
ခ်ဳိးေပၚမွာတက္သံေခၚပကတိအသံနဲ႕
ခ်ရတဲ့အခ်ဳိးႏွစ္ခုဆင့္လိုက္ရင္
ေလးခ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္...ေလးခ်ဳိးမွ
ာတတိယအခ်ဳိးက“ခြါေထာက္ကာရန္”ပါေ
လ့ရွိၾကပါတယ္...
ဥပမာ...
(ပ)ခ်ဳိး............ပန္ပါတဲ့
ပန္ပါ
(ဒု)ခ်ဳိး.............ေရႊမင္း
ဝံေတာင္ေပၚရိုးက
......................ပန္းခ်ဳိ
းလို႕လာ
(တ)ခ်ဳိး...........အပြင့္ရယ္ဝါ
......................အညွာမွာေ
ရႊရည္လူး
(ေလး)ခ်ဳိး..........ပန္ဝံ့ပါဘူ
း.....
အထက္ပါေလးခ်ဳိးက..အခ်ဳိးကာရန္မ်
ားကိုဒီလိုသိသင့္ပါတယ္....
ပထမအခ်ဳိးကာရန္က“ပါ”
ဒုတိယအခ်ဳ္ိးကာရန္က“လာ”...(ပ)
အခ်ဳိးနဲ႕(ဒု)အခ်ဳိးကာရန္ေတြအျ
မဲညီရတာကိုသတိထားပါ
တတိယအခ်ဳိးကာရန္က..“လူး”.......
.စတုတၴအခ်ဳိးကာရန္က“ဖူး”..တတိ
ယနဲ႕စတုတၴအခ်ဳိးကာ
ရန္ေတြအျမဲတန္းညီရတာကိုလဲသတိျပဳ
ပါ...တတိယအခ်ဳိးက...“အပြင့္ရယ္
ဝါ”မွ....“ဝါ”ရယ္
“အညွာမွာေရႊရည္လူး”မွ..“ညွာ”တို
႕လဲကာရန္ညီၾကပါတယ္....အထက္က...(
ပ-ဒု)အခ်ဳိးကာရန္ေတြနဲ႕
လည္းညီၾကပါတယ္...အဲဒီကာရန္ကို“
ခြါေထာက္ကာရန္”လို႕ေခၚၾကပါတယ္..
..
(ဒု)အခ်ဳိးမွာ“ရိုး”....နဲ႕...“
ခ်ဳိး”....။(တ)အခ်ဳိးမွာ“ဝါ”...
နဲ႕...“ညွာ”တို႕ကေတာ့ပိုဒ္တြင္း
ကာရန္မ်ားျဖစ္ပါ
တယ္....ေဒြးခ်ဳိး..ၾတိခ်ဳိး..နဲ
႕ေလးခ်ဳိးကဗ်ာတို႕ဟာ..အသံေနအသံ
ထားအရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္...
စာလံုးေရတူေပမယ့္အသံအနိမ့္အျမင့
္အတက္အက်ေျပျပစ္ေအာင္ဖြဲ႕တတ္ရပါ
တယ္...အသံထြက္ျပီး
ရြတ္ရပါတယ္...ဆရာနဲ႕တကြ..တစ္ျခာ
းသူေတြရြတ္ဆိုတာကိုလဲနားထဲစြဲေ
နေအာင္နားေထာင္ရပါတယ္
နားအေလ့အက်င့္အရမ္းအေရးၾကီးတဲ့ေ
တးကဗ်ာမ်ဳိးပါ...စာဆိုတို႕က...ေ
လးခ်ဳိးကဗ်ာကိုစာေၾကာင္းေရ
ေလးေၾကာင့္မွ...စာေၾကာင္းေရေျမာ
က္မ်ားစြာထိေရးဖြဲ႕ေလ့ရွိၾကပါ
တယ္..စိတ္ကူးဥာဏ္ၾကြယ္ရင္ၾကြယ္
သလိုေရးဖြဲ႕တတ္ၾကပါတယ္...
ေရႊဝကလာ
ပန္းမာလာ
အညွာမရွိ
ငံုတိတိ
ဆိုတာမ်ဳိးကေန...စာေၾကာင္းေရအေျ
မာက္အမ်ားပါတဲ့မဟာေလးခ်ဳိးၾကီး
မ်ားအထိေရးဖြဲ႕တတ္ၾကပါ
တယ္...ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္း....၊လူ
ဦးမင္း...၊လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး...၊
သခင္ကိုယ္ေတာ္မွဳိင္း...၊လယ္တီ
ပ႑ိတဦးေမာင္ၾကီး...စတဲ့ပုဂၢိဳလ္
ေတြကေတာ့မဟာေလးခ်ဳိးၾကီးမ်ားကို
ေရးဖြဲ႕ခဲ့ၾကတဲ့စာဆိုပညာရွင္
ၾကီးမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္...အဲပုဂၢိဳ
လ္ေတြထဲက..ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္
မွိဳင္းကေတာ့မဟာေလးခ်ဳိးၾကီး
မ်ားကိုအေျမာက္အမ်ားေရးဖြဲ႕ျပီး
စာဆိုေလာကမွာတံခြန္ထူခဲ့တဲ့ပုဂၢ
ိဳလ္ၾကီးျဖစ္ပါတယ္.....ဒီေနရာမွ
ာ
အလ်င္းသင့္လို႕...ေလးခ်ဳိးၾကီးေ
တြမွာပါဝင္တတ္တဲ့“နေဘထပ္ကာရန္”ေ
တြအေၾကာင္းကိုလဲေျပာပါအံုး
မယ္....ကာရန္တူ..အသံတူစကားလံုး
မ်ားကိုထပ္ျပီးဖြဲ႕ဆိုထားရင္“နေ
ဘထပ္”လို႕ေခၚပါတယ္...
ဥပမာေတြကေတာ့
(၁)ေဆာင္းလက္မြန္
ေဒါင္းငွက္တြန္
(၂)လတန္ခူး
အလွထူး
(၃)ျမစပယ္ငံု
လလယ္ယံု
ဆဆယ္ပံု
(၄)ေဟာဟိုကျမိဳင္လယ္
ေစာပ်ဳိလွခိုင္စပယ္
(၅)ေကာင္းမ်ဳိးအေထြေထြရယ္လို႕ခၽ
ြန္ေစျမေစေစာ
ေဒါင္းအိုးေဝရယ္နဲ႕တြန္ေစကေစေသာ
ဝ္...
ဒီေလာက္ဆိုရင္“နေဘထပ္”ကာရန္ေတြ
အေၾကာင္းကိုနားလည္ေလာက္ပါျပီ...
အဲလိုကာရန္ယူရာမွာ
တစ္လံုးခ်ိတ္ႏွစ္လံုးခ်ိတ္ေလာက္
နဲ႕မဟုတ္ပဲ...စကားအားလံုးလိုလို
နေဘထပ္ျပီးကာရန္ယူထားရင္
“မက်ည္းရြက္သတ္နေဘထပ္ကာရန္”လိုေ
ခၚတတ္ၾကပါေသးတယ္.
No comments:
Post a Comment