Blogger Widgets

စာ

 photo JerryAni_zpsab17c18d.gifဘုရား၊တရား၊သံဃာ၊မိဘဆရာတုိ ့ကုိဦးထိပ္ထားလ်က္က်ေနာ္ဝါသနာအရေရးသားေသာ photo JerryAni_zpsab17c18d.gifကုိတုိင္ေရးကဗ်ာမ်ား photo JerryAni_zpsab17c18d.gifေဆာင္းပါး photo JerryAni_zpsab17c18d.gifနည္းပညာ photo JerryAni_zpsab17c18d.gifဟာသ photo JerryAni_zpsab17c18d.gifပုံလွလွေလး photo JerryAni_zpsab17c18d.gifစာအုပ္စဥ္ photo JerryAni_zpsab17c18d.gifflash songနားဆင္ရန္ photo JerryAni_zpsab17c18d.gifကဗ်ာအေၾကာင္းေလ့လာရန္ photo JerryAni_zpsab17c18d.gifcssကုတ္မ်ား photo JerryAni_zpsab17c18d.gifရသ photo JerryAni_zpsab17c18d.gifစာေပေတြဖတ္ရွုသူအားလုံးကုိေက်းဇူးအထူးတင္လ်က္.....ညီညြတ္ညိန္း

ကာလာ

သင္နွစ္သက္ရာ အေရာင္ ျဖင့္ေရြးခ်ယ္ၾကည့္ရူနိုင္ပါသည္

Sunday 30 September 2012

ေလးခ်ဳိးစပ္နည္း

ေလးခ်ဳိး
တက္သံေခၚပကတိအသံနဲ႕ခ်ရတဲ့အခ်ဳိးႏွစ္ခုနဲ႕ေအာက္ျမစ္သံ..ဝိသဇၨနီသံတို႕နဲ႕ခ်ရတဲ့အခ်ဳိးႏွစ္ခုေပါင္း
စုစုေပါင္းအခ်ဳိးေလးခုပါဝင္တဲ့ကဗ်ာကိုေလးခ်ဳိးလို႕ေခၚပါတယ္...ေဒြးခ်ဳိးနဲ႕ၾတိခ်ဳိးစပ္နည္းကိုသိရင္ေလး
ခ်ဳိးကလဲမခက္ပါဘူး...အေျခခံေဒြးခ်ဳိးေပၚမွာတက္သံေခၚပကတိအသံနဲ႕ခ်ရတဲ့အခ်ဳိးႏွစ္ခုဆင့္လိုက္ရင္
ေလးခ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္...ေလးခ်ဳိးမွာတတိယအခ်ဳိးက“ခြါေထာက္ကာရန္”ပါေလ့ရွိၾကပါတယ္...
ဥပမာ...
(ပ)ခ်ဳိး............ပန္ပါတဲ့ပန္ပါ
(ဒု)ခ်ဳိး.............ေရႊမင္းဝံေတာင္ေပၚရိုးက
......................ပန္းခ်ဳိးလို႕လာ
(တ)ခ်ဳိး...........အပြင့္ရယ္ဝါ
......................အညွာမွာေရႊရည္လူး
(ေလး)ခ်ဳိး..........ပန္ဝံ့ပါဘူး.....
အထက္ပါေလးခ်ဳိးက..အခ်ဳိးကာရန္မ်ားကိုဒီလိုသိသင့္ပါတယ္....ပထမအခ်ဳိးကာရန္က“ပါ”
ဒုတိယအခ်ဳ္ိးကာရန္က“လာ”...(ပ)အခ်ဳိးနဲ႕(ဒု)အခ်ဳိးကာရန္ေတြအျမဲညီရတာကိုသတိထားပါ
တတိယအခ်ဳိးကာရန္က..“လူး”........စတုတၴအခ်ဳိးကာရန္က“ဖူး”..တတိယနဲ႕စတုတၴအခ်ဳိးကာ
ရန္ေတြအျမဲတန္းညီရတာကိုလဲသတိျပဳပါ...တတိယအခ်ဳိးက...“အပြင့္ရယ္ဝါ”မွ....“ဝါ”ရယ္
“အညွာမွာေရႊရည္လူး”မွ..“ညွာ”တို႕လဲကာရန္ညီၾကပါတယ္....အထက္က...(ပ-ဒု)အခ်ဳိးကာရန္ေတြနဲ႕
လည္းညီၾကပါတယ္...အဲဒီကာရန္ကို“ခြါေထာက္ကာရန္”လို႕ေခၚၾကပါတယ္....
(ဒု)အခ်ဳိးမွာ“ရိုး”....နဲ႕...“ခ်ဳိး”....။(တ)အခ်ဳိးမွာ“ဝါ”...နဲ႕...“ညွာ”တို႕ကေတာ့ပိုဒ္တြင္းကာရန္မ်ားျဖစ္ပါ
တယ္....ေဒြးခ်ဳိး..ၾတိခ်ဳိး..နဲ႕ေလးခ်ဳိးကဗ်ာတို႕ဟာ..အသံေနအသံထားအရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္...
စာလံုးေရတူေပမယ့္အသံအနိမ့္အျမင့္အတက္အက်ေျပျပစ္ေအာင္ဖြဲ႕တတ္ရပါတယ္...အသံထြက္ျပီး
ရြတ္ရပါတယ္...ဆရာနဲ႕တကြ..တစ္ျခားသူေတြရြတ္ဆိုတာကိုလဲနားထဲစြဲေနေအာင္နားေထာင္ရပါတယ္
နားအေလ့အက်င့္အရမ္းအေရးၾကီးတဲ့ေတးကဗ်ာမ်ဳိးပါ...စာဆိုတို႕က...ေလးခ်ဳိးကဗ်ာကိုစာေၾကာင္းေရ
ေလးေၾကာင့္မွ...စာေၾကာင္းေရေျမာက္မ်ားစြာထိေရးဖြဲ႕ေလ့ရွိၾကပါတယ္..စိတ္ကူးဥာဏ္ၾကြယ္ရင္ၾကြယ္
သလိုေရးဖြဲ႕တတ္ၾကပါတယ္...
ေရႊဝကလာ
ပန္းမာလာ
အညွာမရွိ
ငံုတိတိ
ဆိုတာမ်ဳိးကေန...စာေၾကာင္းေရအေျမာက္အမ်ားပါတဲ့မဟာေလးခ်ဳိးၾကီးမ်ားအထိေရးဖြဲ႕တတ္ၾကပါ
တယ္...ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္း....၊လူဦးမင္း...၊လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး...၊သခင္ကိုယ္ေတာ္မွဳိင္း...၊လယ္တီ
ပ႑ိတဦးေမာင္ၾကီး...စတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့မဟာေလးခ်ဳိးၾကီးမ်ားကိုေရးဖြဲ႕ခဲ့ၾကတဲ့စာဆိုပညာရွင္
ၾကီးမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္...အဲပုဂၢိဳလ္ေတြထဲက..ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မွိဳင္းကေတာ့မဟာေလးခ်ဳိးၾကီး
မ်ားကိုအေျမာက္အမ်ားေရးဖြဲ႕ျပီးစာဆိုေလာကမွာတံခြန္ထူခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ၾကီးျဖစ္ပါတယ္.....ဒီေနရာမွ
အလ်င္းသင့္လို႕...ေလးခ်ဳိးၾကီးေတြမွာပါဝင္တတ္တဲ့“နေဘထပ္ကာရန္”ေတြအေၾကာင္းကိုလဲေျပာပါအံုး
မယ္....ကာရန္တူ..အသံတူစကားလံုးမ်ားကိုထပ္ျပီးဖြဲ႕ဆိုထားရင္“နေဘထပ္”လို႕ေခၚပါတယ္...
ဥပမာေတြကေတာ့
(၁)ေဆာင္းလက္မြန္
ေဒါင္းငွက္တြန္
(၂)လတန္ခူး
အလွထူး
(၃)ျမစပယ္ငံု
လလယ္ယံု
ဆဆယ္ပံု
(၄)ေဟာဟိုကျမိဳင္လယ္
ေစာပ်ဳိလွခိုင္စပယ္
(၅)ေကာင္းမ်ဳိးအေထြေထြရယ္လို႕ခၽြန္ေစျမေစေစာ
ေဒါင္းအိုးေဝရယ္နဲ႕တြန္ေစကေစေသာဝ္...
ဒီေလာက္ဆိုရင္“နေဘထပ္”ကာရန္ေတြအေၾကာင္းကိုနားလည္ေလာက္ပါျပီ...အဲလိုကာရန္ယူရာမွာ
တစ္လံုးခ်ိတ္ႏွစ္လံုးခ်ိတ္ေလာက္နဲ႕မဟုတ္ပဲ...စကားအားလံုးလိုလိုနေဘထပ္ျပီးကာရန္ယူထားရင္
“မက်ည္းရြက္သတ္နေဘထပ္ကာရန္”လိုေခၚတတ္ၾကပါေသးတယ္.

No comments:

Post a Comment